סרטי השנה

אף סרט שנוצר השנה לא נכנס לרשימת סרטי העשור שלי, אבל ייתכן כי בעוד כמה שנים אחשוב אחרת. זאת מכיוון שנוצרו השנה כמה סרטים מרתקים ו/או מהנים למרות התחושה שאין מה לראות בקולנוע. אז הנה רשימת סרטי השנה שלי, שהופצו השנה בארץ או יצאו השנה להקרנות בעולם. בניגוד לסרטי העשור, אני מדרג את הרשימה, אלא שהדירוג הזה נכון לרגע זה בלבד ואני נוטה לשנות מעט את דעתי, כפי שתראו אם תקראו את הלינקים לפוסטים הקודמים. במקרים שבהם אין פוסטים קודמים צירפתי הרחבה קצרה. חשבתי שאתקשה להגיע ל-20 סרטים שאהבתי, אבל בפועל נשראו כמה סרטים טובים מחוץ לרשימה.

1. יהודי טוב

2. עג'מי

3. ממזרים חסרי כבוד

4. חלב

5. למעלה

6. אנשים מצחיקים

7. The Hurt Locker

8. לבנון

9. אבק הזמן – יצירה שאפתנית של תיאו אנגלופולוס המשלבת בין משולש רומנטי, דרמה משפחתית ותיאור ההיסטוריה של המחצית השנייה של המאה ה-20. למרות שהבמאי יצר בעבר סרטים טובים יותר ועמוסים פחות, עדיין יש בסרט הרבה רגעים של פיוט מופלא.

10. חלון פנורמי

11. סינגל מן

12. מרי ומקס – סרט אנימציה קטן וקסום.

13. גראן טורינו – עוד סיכום מפוכח של איסטווד את דמותו של איסטווד.

14. הנוכלים בלום – סרט משובב על נפש של מי שרוצה להיות אמן, בערבוב עם סצנות שמשתעשעות עם ז'אנרים קולנועיים וספרותיים.

15. אנטי-כרייסט

16. אווטאר

17. צמא

18. לא חבר שלך – גיאורגי פאלפי הוא במאי שכל סרט שלו נראה ההפך מן הקודם וכל אחד מהם נפלא בדרכו. הפעם זו דרמה אכזרית על סבך א-רומנטי בין כמה צעירים בתסבוכת אוהבים מורכבת. כל אחת מהדמויות בסרט מתנהגת בצורה בלתי נסבלת, אך עדיין הסרט מצליח לרגש בדרך מדאיגה.

19. לצאת לדרך

20. מחפשים את אריק

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על סרטי השנה

  1. פינגבאק: סיכום השנה – עופר ליברגל | סריטה

כתיבת תגובה